Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Ανεργία και λουκέτα πνίγουν την πόλη των Ιωαννίνων

Μετακόμισαν οι βιοτεχνίες στην Αλβανία και το ποσοστό της ανεργίας φτάνει το 27%!
Η Εγνατία Οδός έβγαλε τα τελευταία χρόνια τα Γιάννενα από την απομόνωση και έδωσε πλεονεκτήματα στην πόλη (και στον νομό) για να αντιμετωπίσουν από καλύτερη θέση την οικονομική κρίση. Με μόλις 2,5 ώρες απόσταση από τη Θεσσαλονίκη και λιγότερο από τη δυτική Μακεδονία, τα Γιάννενα έχουν να «παλέψουν» με τα δικά τους προβλήματα και να αντισταθούν στην κρίση.«Μπορεί να φταίει το ότι οι Γιαννιώτες είμαστε νοικοκύρηδες, καλοί διαχειριστές των χρημάτων, κάνουμε έξυπνες επενδύσεις και προσεχτικές κινήσεις, αλλά ακόμη δεν έχουμε δει μεγάλες επιχειρήσεις να κλείνουν. Το σοβαρότερο πρόβλημα ωστόσο είναι η έλλειψη ρευστότητας, που επιτείνεται από την κρίση και τα νέα φορολογικά μέτρα», λέει στην εφημερίδα «Εθνος» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, Δημήτρης Μπαράτσας.Η ανεργία και τα «λουκέτα» δεν λείπουν από τα Γιάννενα και σε μεγάλους δρόμους αρκετά καταστήματα είναι ξενοίκιαστα.Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου, Δημήτρη Νάστο, «η ανεργία πλησιάζει το 27% και οι άνεργοι τους 17.500. Τα δύο τελευταία χρόνια απολύθηκαν 2.400 άτομα από καταστήματα, μεγάλα έργα που ολοκληρώθηκαν και τη συνεταιριστική βιομηχανία κρέατος ΣΒΕΚΗ».Ο κ. Νάστος αποκαλύπτει ότι αρκετές βιοτεχνίες ιματισμού μετακόμισαν στη γειτονική Αλβανία, όπου τα μεροκάματα είναι μόλις 11ευρώ και μάλιστα χωρίς ένσημα, ενώ το πιο υγιές κομμάτι είναι η πτηνοτροφία (τα Γιάννενα έχουν το 70% της πανελλαδικής παραγωγής) και η εμφιάλωση νερού (το 25% της παραγωγής).Ο Βασίλης Τσαλιαμάγκας, που έχει 4 καταστήματα με ρούχα και παπούτσια, προχώρησε ήδη σε δύο απολύσεις και σκέφτεται μέχρι τα Χριστούγεννα να κλείσει το ένα κατάστημα.«Ο καταναλωτής ξοδεύει όσο το δυνατόν λιγότερα και ζητάει συνέχεια εκπτώσεις στις τιμές. Πλέον δουλεύουμε για να βγάλουμε τα λειτουργικά έξοδα. Εχω μπει σε ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, αλλά μάλλον δεν θα το χρησιμοποιήσω, γιατί δεν ξέρω αν θα μπορέσω να αντεπεξέλθω στις υποχρεώσεις μου», λέει ο επιχειρηματίας. Εμποροι και επιχειρηματίες αγωνιούν και φοβούνται ότι οι μέρες που έρχονται θα είναι ακόμη χειρότερες.

Επιχειρηματίας
Ο Παναγιώτης Κρανάς έχει αλυσίδα σούπερ μάρκετ με έξι καταστήματα στην πόλη και απασχολεί 70 μόνιμους υπαλλήλους. Παρότι ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 45% φέτος, δεν αποκλείει το να κλείσει κάποιο από τα καταστήματά του.«Δεν μπορούμε πλέον να ανταγωνιστούμε τις πολυεθνικές. Αγοράζουμε τα ίδια προϊόντα με τεράστια απόκλιση και τα πουλάμε στις ίδιες τιμές. Εμείς δουλεύουμε με κέρδος 20% και οι πολυεθνικές με κέρδος 70%. Πλέον ο καταναλωτής ψωνίζει μόνο τα απαραίτητα τρόφιμα και πάντα χρησιμοποιεί λίστα», μας λέει.

Παμβώτιδα
Βάσανο για τη λίμνη η οριοθέτηση
Η λίμνη Παμβώτιδα αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη των Ιωαννίνων, η οριοθέτησή της όμως καθυστερεί για χρόνια και το θέμα έφτασε μέχρι το Ευρωκοινοβούλιο, ύστερα από αναφορά των Οικολόγων Πράσινων. Επιπλέον, οι κατά καιρούς αναλύσεις έδειξαν ότι η λίμνη είναι κάποιες φορές έως και 100 φορές πιο μολυσμένη από τα στάνταρ που δίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ενώ τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως περιορίζεται -χωρίς να εξαλείφεται- το πρόβλημα της τοξικότητας του νερού, λόγω των τοξικών κυανοβακτηρίων.Ταυτόχρονα η λίμνη και η ιστορία της με την Κυρα-Φροσύνη και το Νησί προσελκύουν τουρίστες, αλλά και κωπηλάτες.Οι επαγγελματίες και οι φορείς του τουρισμού επισημαίνουν πως πλέον οι πελάτες περιορίζονται στα Σαββατοκύριακα και λείπουν οι πολυήμερες διανυκτερεύσεις.«Τελικά οι επιδοτήσεις αποδείχτηκαν μεγάλη παγίδα για πολλούς που πήραν χρήματα, πήραν και δάνεια και έστησαν τουριστικές μονάδες, αλλά πλέον δεν μπορούν να τις δουλέψουν. Γιατί με τα Σαββατοκύριακα δεν βγαίνουμε. Τις καθημερινές όλα είναι άδεια, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε κλειστές τις μονάδες. Πρέπει να ανοίξουμε και να περιμένουμε», μας λέει ο Βασίλης Βόβολος, ο οποίος διατηρεί ξενοδοχείο, εστιατόριο και καφέ-μπαρ στην πόλη.

Γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη
Οι κτηνοτρόφοι βγαίνουν στους δρόμους
Οι κτηνοτρόφοι των Ιωαννίνων ανησυχούν για το μέλλον της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη», η οποία βρίσκεται 14 χιλιόμετρα έξω από την πόλη, αλλά και το μέλλον το δικό τους.Η «Δωδώνη» λειτουργεί ως κρατική εταιρεία με μεγαλομέτοχο την ΑΤΕ (67%) και μικρομετόχους της Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών της Ηπείρου και οι φήμες ότι θα ιδιωτικοποιηθεί, έβγαλαν τους κτηνοτρόφους στους δρόμους. «Εμείς θέλουμε να μείνει η «Δωδώνη» στα χέρια μας. Πρέπει να ξέρει ο κόσμος ότι 5.500 κτηνοτρόφοι ζουν χάρη σε αυτή τη γαλακτοβιομηχανία», μας λέει ο πρόεδρος του Πανηπειρωτικού Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού,Μιχάλης Τζήμας.

Διασκέδαση
Μικρότερη... η νύχτα για τους φοιτητές
Αν και κατεξοχήν φοιτητούπολη τα Γιάννενα, δεν βλέπουν πια τόσο συχνά τους φοιτητές τη νύχτα. «Και οι φοιτητές περνούν κρίση. Δεν μειώθηκε ο αριθμός των νεαρών πελατών μας, αλλά η κατανάλωση. Οι νέοι αποφεύγουν την καθημερινή έξοδο και αδειάζουν τα μαγαζιά μετά τις 11 το βράδυ, για να μην πάρουν δεύτερο ποτό. Τα μπαρ τις καθημερινές είναι άδεια», τονίζει ο κ. Βόβολος.Στο κέντρο της πόλης έμποροι και καταναλωτές ταλαιπωρούνται από το κυκλοφοριακό και η πεζοδρόμηση κατά προτεραιότητα του εμπορικού κέντρου για να ανασάνει η αγορά και να αυξηθεί η κίνηση, κρίνεται αναγκαία.«Για μας που ζούμε και εργαζόμαστε εδώ, το κυκλοφοριακό είναι ένα πρόβλημα που έγινε πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Οπως η γραφειοκρατία, η αδιαφορία των δημοσίων υπαλλήλων, ο «τοίχος», πάνω στον οποίο συνεχώς σκοντάφτουμε», μας λέει ο Σταύρος Κορμπής, επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών και δικτύων.

Αναρτήθηκε από epirusgate

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε Ελεύθερα την απόψή σας

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...