Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Nέα περιφερειακά έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ δημοπρατούνται από το υπουργείο Υποδομών



Nέα περιφερειακά έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ δημοπρατούνται από το υπουργείο Υποδομών έως το τέλος του τρέχοντος έτους και μέσα στο 2011 θα δημοπρατηθούν νέα έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, επιπλέον.Παράλληλα, το υπουργείο σχεδιάζει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα, που θα περιλαμβάνει τη βελτίωση του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος οδικού δικτύου σε μήκος πλέον των 10.000 χλμ. με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ επίσης σχεδιάζει ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.Εν τω μεταξύ σε «αγώνα δρόμου» έχει επιδοθεί το υπουργείο για να επιλύσει, το ταχύτερο δυνατό, όλα τα προβλήματα, που παρουσιάζονται στην υλοποίηση των πέντε μεγάλων έργων παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων «χωρίς επιβαρύνσεις για το κοινωνικό σύνολο, αλλά και με τις λιγότερες δυνατές απώλειες».Όπως δήλωσε ο υπουργός, Δ. Ρέππας, οι συμβάσεις παραχώρησης των έργων αυτών:
-Αφορούσαν έργα ανώριμα από τεχνικής άποψης, για τα οποία υπάρχουν καταγγελίες
-Είχαν υπογραφεί πριν την εμφάνιση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης και πολύ περισσότερο της εθνικής οικονομικής κρίσης
-Υλοποιούνται εν μέσω οικονομικής κρίσης και εν μέρει αμφισβήτησης της αξιοπιστίας της χώρας από τους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
Όπως υπογράμμισε και στη Βουλή, ο κ. Ρέππας «οι καθυστερήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση δημιουργούν δικαιώματα στους αναδόχους για διεκδικήσεις αποζημιώσεων».Το υπουργείο Υποδομών διερευνά εναλλακτικές λύσεις για τις χαράξεις που έχουν ήδη απορριφθεί από το Συμβούλιο Επικρατείας, όπως για παράδειγμα η χάραξη της Ιόνιας Οδού στην περιοχή της λίμνης Καϊάφα, ή έχουν αμφισβητηθεί, μέσω προσφυγών, όπως π.χ. η περιοχή Κλόκοβας της Ιόνιας Οδού, όπου αναζητούνται ήδη εναλλακτικές λύσεις, ή οι υπάρχουσες χαράξεις συγκρούονται με τις χαράξεις του δικτύου του ΟΣΕ.Επιπλέον αναμένεται η εκδίκαση προσφυγών στο Συμβούλιο Επικρατείας για τη χάραξη των τμημάτων του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, του ΠΑΘΕ, τμήμα Κόρινθος - Πάτρα, περιοχή Βραχναίϊκα, ενώ οι υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες αμφισβητούν την καταλληλότητα της χάραξης του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας σχεδόν στο σύνολό του, θεωρώντας ότι αυτός στα διάφορα τμήματά του θίγει διαφορετικά οικοσυστήματα, δίνοντας συνεχείς διευκρινίσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε Ελεύθερα την απόψή σας

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...